Milivoj Uzelac
Platane, 1933.
ulje na platnu
117 x 89,5 cm
MG-1018
Snažna ekspresija i sugestivni koloristički kontrasti ubrajaju 'Platane' u vrhunska djela iz Uzelčeve najplodnije faze. Tijekom 1930-ih Milivoj Uzelac kao već renomirani umjetnik u Parizu i Cotignacu s izuzetnom kreativnom lakoćom slika brojne bravurozne prizore iz suvremenog života, često interpretirajući isti motiv u više varijanti. Spominjući se Matissa i Deraina Uzelac ostvaruje dojmljv niz gradskih prizora, ali i portreta i aktova u interijeru pri čemu na jedinstven način kombinira mimetičke dijelove slike s partijama u kojima se približava apstrakciji.
Milivoj Uzelac (Mostar, 1897 – Cotignac, 1977) je školovan u Banjoj Luci, Zagrebu i Pragu. Iako je 1923. godine odselio u Francusku nastavio je redovito izlagati u domovini te je iskustvima cézanneizma, ekspresionizma i naposljetku Lhoteova akademskog kubizma snažno utjecao na novu generaciju naših slikara između dva rata. Sudbine Milivoja Uzelca i Vilka Gecana intenzivno su se ispreplitale od rane mladosti te je za stvaralaštvo obojice podjednako bila važna komplementarnost Uzelčeve kreativne naglosti i Gecanove stvaralačke discipline.
Tekst: Lada Bošnjak Velagić, viša kustosica Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb 2022.
Foto: Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb 2022.