Na tragu „twomblyjevske“ poetike Lidija Šeler stvara, naime, svoje vlastite „krikove i šaputanja“ te u ovim gotovo monokromnim platnima koja za svoje polazište zaista imaju bergmanovsku filmsku atmosferu i ugođaj, vodi nas puno dalje od toga, u svijet osobnih emocija i vlastite posvećenosti slikarstvu i na koncu u svijet gdje je čovjek neraskidiv dio prirode. … piše povjesničarka umjetnosti Romina Peritz u predgovoru kataloga izložbe Krici i šaputanja suvremene hrvatske umjetnice Lidije Šeler, koju će javnost prvi puta imati priliku vidjeti od 7. prosinca 2021. do 9. siječnja 2022. u Galeriji „Josip Račić“. Za tri rada, dva diptiha i triptih monumentalnih dimenzija, koji čine ovaj ciklus umjetnicu je inspirirala psihološka drama Krici i šaputanja iz 1972. slavnog švedskog redatelja i scenarista Ingmara Bergmana. Pa tako crna, bijela i crvena koje prevladavaju na platnima, istovremeno predstavljaju svojevrstan hommage scenografiji i kostimima iz filma, ali i bijelo jutro, crveni suton ili crnu zimsku večer viđene kroz staklene stijene umjetničina atelijera…
Iz postava izložbe - Foto: Goran Vranić©Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb