Anto Jerković
Ignoto II., 1996.
akrilik, platno
100 x 8 x 300 cm
MG-6833

Anto Jerković (1958.-2005.) ispisivao je poruke na platnima velikih dimenzija preko slojevito obojane monokromne pozadine. Tekstove, rečenice ili riječi pisao je u Rimskoj kapitali) zlatnom ili srebrnom bojom, dok je pozadinu izvodio u više slojeva ultramarin industrijske plave boje. Izbor plave boje automatski nameće usporedbu s radom Yvesa Kleina, ali ne radi se o kopiranju koncepta, već o zajedničkoj referenci na simboličko značenje plave boje. Jerkovićevi plavi monokromi nemaju figurativnih i apstraktnih motiva,. naglasak je na kontemplativnoj, nematerijalnoj emanaciji boje. Plava boja je smirujuća; to je boja neba, beskonačnosti i harmonije. Rimska kapitala, kakvu najčešće vidimo na javnim spomenicima Jerkovićevim biblijskim citatima u zlatu pridaje značenje vječnih istina. Anto Jerković je umjetnik koji je kroz svoj izraz povezao dotad nespojive umjetničke koncepte: formalni izričaj Yvesa Kleina i klasičnu kršćansku tradiciju, što ga je činilo istinskim post-konceptualnim i post-modernim umjetnikom. .
Anto Jerković diplomirao je 1983. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Raula Goldonija. Nakon završetka studija postaje suradnikom Slikarske majstorske radionice Ljube Ivančića i Nikole Reisera u kojoj ostaje do 1986. Krajem 80-ih boravi u Parizu i Rimu gdje dolazi do njegovog zaokreta prema post konceptualnoj umjetnosti. Počevši sa slikarstvom, tijekom svoje karijere izražavao je svoju kreativnost i kroz druge medije, instalacije i performanse. Bavio se akcijama u javnom prostoru te preispitivanjem društveno uvriježenih koncepata.

Tekst: Željko Marciuš, muzejski savjetnik Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti © Nacionalni muzej moderne umjetnosti Zagreb
Foto: Goran Vranić © Nacionalni muzej moderne umjetnosti, Zagreb

Skip to content