Moderna galerija - nacionalni muzej moderne umjetnosti, priredio je izložbu posvećenu Nikoli Koydlu, suvremenom hrvatskom slikaru i grafičaru koji je u srpnju prošle godine preminuo u 82. godini. Autorica izložbe, povjesničarka umjetnosti Biserka Rauter Plančić, u likovnom postavu objedinila je osamdesetak djela – crteža, mezzotinta, ulja i objekata iz gotovo pet desetljeća dugog i bogatog umjetnikovog stvaralačkog opusa o kojem u katalogu izložbe piše – Opus je to stvoren na sinergiji „klasične“ apstrakcije i novih tvoriva slikarskoga djela primarno karakteriziranog sliko-gradbenim oblikovnim procesima kojima je autor gradio svoj tezaurus likovnog govora i izgradio samosvojni poetski izraz čije se uporište u koloritu i oblicima hrvatskoga krajobraza ne može zanijekati. Stvarni predjeli primorske i kontinentalne Hrvatske procesom pretvorbe u Koydlovoj kreativnoj retorti postali su slike samo slikaru znanih krajolika, ispunjene kolorističkim suzvučjem i znakovljem dijelova prirode koji su na kreativni angažman privukli autorova čula; i vid, i miris, i zvuk. Njegove kompozicije – do sredine 70-ih poglavito slikarske, a poslije i prostorne te kiparske, često asocijativnih naslova – zapravo su svojevrsni morfemi prostora koje je priroda stvorila i upravo to je ono što uposebljava Koydlovo stvaralaštvo na hrvatskoj likovnoj sceni. Boja je bila materija a slikarstvo medij kojima je slikar propitivao svoje osjećaje, kojima ih je izražavao i kojima je ostvario svoj umjetnički izraz. Oblici pak slikani na platnenoj podlozi, izvedeni u 3D formi kao objekt ili oprostorena slika, podgrađe su i nosioci kolorističkih kodova naslovne teme svakog Koydlova rada i sintetizirajući element cijele kompozicije.
Uz umjetnikove radove iz fundusa Moderne galerije, u postavu su najvećim dijelom prezentirana djela iz umjetnikove ostavštine i iz drugih privatnih zbirki.
Publika izložbu, koju prati bogato ilustriran dvojezični katalog na hrvatskom i engleskom jeziku s predgovorom Biserke Rauter Plančić, imala je priliku razgledati do 11. travnja.
Foto: iz postava izložbe Goran Vranić ©Moderna galerija