Pod nacionalnom zastavom Republika Hrvatska deveti put sudjelovala je na Međunarodnoj izložbi likovnih umjetnosti u Veneciji. Priprema i organizacija nastupa povjerena je bila Modernoj galeriji, ustanovi koja je tijekom svoje i više od stoljeća duge bijenalske povijesti bila najčešći priređivač nastupa hrvatskih umjetnika na glasovitoj "Mostri", još od Venecijanskog bijenala davne 1897. godine.
U skladu s ovogodišnjom temom Fare mondi, hrvatsku suvremenu umjetnost zastupali su slikari NIKOLA KOYDL (r. 1939.), ZOLTAN NOVAK (r. 1963.) i MATKO VEKIĆ (r. 1970.). Svaki od njih izlagao je radove koji predstavljaju sadržajne i stilske cjeline i sukus njihova slikarskog stvaralaštva posljednje dvije ili tri godine. Mahom su to uljane slike završene prije kratkog vremena, a posebno za ovu priliku bili su izveli svaki po jedan trodimenzionalni objekt koji izvanredno korespondira s njihovim slikarskim izričajima, istraživačkim nastojanjima i kreativnim kredom, koji su pak na istoj valnoj dužini s proklamiranom temom Bijenala.
Hrvatski paviljon u Veneciji i ove godine bio je Fondazione Querini Sampalia, odnosno dvorane u prizemlju palače koja se nalazi u neposrednoj blizini Trga sv. Marka. Likovni postav načinio je kolega umjetnik i vrsni poznavatelj hrvatske likovne umjetnosti Getulio Alviani. S puno respekta prema stvaralaštvu slikara i, dakako, prema restauriranom prostoru stare venecijanske palače, postavljena izložba predstavila je mnogo više od ugode, više od objekta brzinskoga razgledavanja, više od revijalne smotre stvaralaštva trojice slikara. Izložena djela činila su je mjestom kontemplacije i jedinstvenom umjetničkom zonom u kojoj vrhunski artikulirane individualnosti izlagača svjedoče o svojoj fokusiranosti na očuvanje ljepote kreativnog čina i o inovativnim transformacijama prostora slike. U isto vrijeme njihova su nam djela pružila odgovore na pitanja: kojih su korijena, kako moderno nasljeđe nadograđuju suvremenim izričajima i odakle crpe nadahnuća za stvaranje svjetova još nedokučive budućnosti autentično slikarske umjetnosti.
Egzistencijalno i duhovno, imaginativno i zbiljsko, dvodimenzionalno i trodimenzionalno promišljanje slikarskog djela izmjenjivalo se u stvaralaštvima trojice umjetnika aktualizirajući pitanje odnosa između slike i stvarnosti. Opravdana je njihova sklonost tradicionalnim postupcima i postojana otvorenost spram novih prostora slikarske materije, jer snaži slobodu izbora jezika umjetničkog izražavanja. Energija i ekskluzivnost koje Koydl, Novak i Vekić unose u svoja djela probijaju bezosobnost suvremene likovne prakse i vraćaju pred promatrača trajno žareću sliku.
Biserka Rauter Plančić, povjerenica Hrvatske izložbe