Celestin Mato Medović, Studija starca, 1890.

Prebacivanje težišta samo na umjetnost

Sljedeća generacija profesora, predvođena Ivanom Meštrovićem, Ljubom Babićem, te kasnije Krstom Hegedušićem, preusmjerit će naglasak na umjetnost. Ovo razdoblje između dvaju svjetskih ratova, s kratkotrajnim predahom od užasa, označava vrhunac zagrebačke likovne akademije. Pored navedenih imena, drugi ikonički umjetnici poput Jerolima Miše, Tomislava Krizmana, Joze Kljakovića, Marina Tartaglie, oblikuju nastavu i omogućuju stvaranje hrvatskog modernizma. Interes se jednako tako preusmjerava s germanskog na romansko geografsko područje obrazovanja.

Različite poetike profesora, koji su se smatrali umjetnicima, a tek onda pedagozima, odražavaju se u individualnim pristupima, sprječavajući strogu kanonizaciju i akademizaciju. Avangardni i modernistički pokreti otvaraju vrata različitim poetikama, te se danas postavlja pitanje postoje li suvremene umjetničkih praksi izvan akademija. Primjerice dadaistički poziv za uništavanjem institucija vremenom je usahnuo, a njihova djela su našla zavidne pozicije upravo u institucijama muzeja..

Pitajući se je li suvremena likovna umjetnost u konačnici akademska, tekst istražuje promjene u poimanju umjetnosti i likovnog obrazovanja. Ova evolucija postavlja pitanje jesu li umjetničke prakse danas u potpunosti uklopljene u akademsko obrazovanje ili postoje izvan njenih okvira.

<- Povratak na Poglavlja

Skip to content