Hrvatska izložba na 57. međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti (La Biennale di Venezia – 57 Esposizione Internazionale d’Arte)

unnamed

Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske
www.min-kulture.hr

Povjernik: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske

Naziv izložbe: „Horizont očekivanja“

Kustosica hrvatske izložbe: Branka Benčić

Izabrani umjetnici: Tina Gverović
Marko Tadić
Organizacija izložbe: Moderna galerija – nacionalni muzej moderne umjetnosti,Zagreb
www.moderna-galerija.hr

Mjesto održavanja: „Artiglieria“ kompleksa Arsenala, Venecija
Svečano otvorenje hrvatske izložbe : 12. svibnja u 13 sati
Vrijeme održavanja: od 13. svibnja do 26. studenoga 2017.
Pretpregled namijenjen kritičarima, galeristima, kustosima i predstavnicima medija: od 10. do 12. svibnja 2017.

U prostoru venecijanskog kompleksa Arsenala od 13. svibnja do 26. studenoga 2017. održat će se 57. venecijanski bijenale, a u devedesetak kvadrata desnog krila „Artiglierie“ bit će predstavljena izložba „Horizont očekivanja“. Organizacija izložbe povjerena je zagrebačkoj Modernoj galeriji, a kustosica Branka Benčić odabrala je suvremene hrvatske umjetnike Tinu Gverović i Marka Tadića da posebno osmišljenim radovima za tu prigodu predstave Hrvatsku na uglednoj međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti. Koncipirana kao dvostruka samostalna izložba, pokazat će instalaciju Tine Gverović, koju čine oslikana platna velikih dimenzija te niz povezanih formalnih elemenata, a izvedeni su u suradnji sa suvremenim britanskim umjetnikom Benom Cainom. Instalacija Marka Tadića počiva na nizu projiciranih slika, predstavljajući prizore koji se formiraju između dokumenta i fikcije u koje umjetnik intervenira crtanjem ili struganjem.

„Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora, spajajući dvije umjetničke pozicije koje se bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja, te načinima putem kojih ih dovodimo u različite uvjete i kontekste. Tina Gverović i Marko Tadić u svojim radovima angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Tako se konstituira prostor koji propituje strukture izlaganja i percepciju promatrača, artikulirajući njegov fluidan, gotovo performativan karakter kretanja prostorom. Riječ je o obliku koloniziranja prostora kao autorefleksivnoj gesti. Izbjegavajući fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, izložba sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na preinake i lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.“
Branka Benčić (iz predgovora kataloga izložbe „Horizont očekivanja“)

U razdoblju od 26. travnja do 9. svibnja umjetnici i kustosica će u suradnji s arhitektom Lovrom Skoblarom i suradnikom na postavu Benom Cainom likovno oblikovati postav izložbe u prostoru paviljona.

Izložbu pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske pratit će katalog na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, kustosice i povjerenice hrvatske izložbe te međunarodno priznatih likovnih kritičara i samostalnih kustosa Marca Scotinija i Clemensa Krummela, dok grafičko oblikovanje potpisuje Andro Giunio.

Autorski tim – ideja i provedba izabrane koncepcije

TINA GVEROVIĆ – radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. Njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i bavi se pitanjima vezanim uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji u Maastrichtu u Nizozemskoj 2000. te doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu 2013. godine.
Recentne izložbe uključuju: Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016.), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016.), galerija Raum mit Licht (Beč, 2015.), Tate Britain (London, 2015.), Tate Modern (London, 2014.), MSUB (Beograd, 2014.), SE8 galerija (London, 2013.) i Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012.). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012.), Austriji (Kultur Kontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).

MARKO TADIĆ – diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenzi. Umjetnička praksa Marka Tadića uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije. Tadić je u svojem radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, a radovima gradi neobičnu atmosferu zaborava.
Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu ‒ u Zagrebu, Ljubljani, Milanu, Kasselu, Berlinu, Los Angelesu i New Yorku. Nagrade: Nagrada Radoslav Putar, 28. salon mladih (Zagreb, 2006.). Sudjelovao je na rezidencijama i studijskim programima: Kultur Kontakt, Beč, Austrija (2008.); Los Angeles, SAD (2008); ISCP, New York, SAD (2009.); Kultur Bunker, Frankfurt, Njemačka (2010.) i Helsinki International Artist Program (2011.). Živi i radi u Zagrebu.

BRANKA BENČIĆ – nezavisna je kustosica i povjesničarka umjetnosti. Djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata Cinemaniac / Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.) i programa Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (od 2012.) te koncipira godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu: porečki Annale (2014., 2015., 2016.), Notes on Undoing (New York, 2014.), Misliti film (2013.), Parkour (galerija Forum, 2015.), Video televizija anticipacija (MSU Beograd, 2013. s A. Sekulić), Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Graz, 2014.; Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus Bukurešt 2016.), niz izložbi za Zbirku Antuna Motike Grada Pule, program Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umjetnosti od 1970-ih (Marseille, 2012.), Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010., Zagreb 2015.), Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009.). Izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima (Tate Modern London; RU New York; Vienna Contemporary, Beč; MSU Zagreb; MSUB Beograd; Halle für Kunst, Lüneburg; KM Graz). Bila je članica žirija festivala i umjetničkih događanja: Oberhausen film festival, Furla Prize (Milano), Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, KulturKontakt (Beč). Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija: stipendija regije Štajerske za umjetnost i teoriju (Graz, 2015.), Impact Utrecht (2012.), International studio and curatorial program ISCP New York (2008. – 2009.), Eurodyssee, Bruxelles (2001.). Redovito objavljuje eseje iz suvremene umjetnosti u katalozima izložbi, stručnim publikacijama, časopisima.

IMAGE CREDITS

TINA GVEROVIĆ
Bodies and Things, Lost and Found
2016
Installation view

Installation including 6 paintings on canvas (200 x 300 cm, acrylic and gouache on canvas, 2016), sculptural interventions (gravel, concrete blocks, plastic tubes) and audio; French Pavilion, Zagreb, Croatia (in collaboration with Ben Cain and Alexis Taylor)
Photo: Damir Žižić
Courtesy of the artist

TINA GVEROVIĆ, Sea of People 2015 Installation including 8 paintings on a wooden platform: Series of paintings At First Sight I-III, acrylic on canvas, 90 x 124 cm, 90 x 124 cm, 90 x 112 cm (Filip Trade Collection); Series of paintings Second Sight: North Atlantic, acrylic on canvas, 90 x 110 cm, Polaris, acrylic on canvas, 90 x 110 cm (Neda Young Collection); Series of paintings Choose Your Time I, acrylic on canvas, 90 x 110 cm Choose Your Time II-III, acrylic on canvas, 90 x 110 cm) Museum of Modern Art, Dubrovnik Photo: Marko Ercegović

MARKO TADIĆ
Events meant to be forgotten
2017
slide projection, dimensions variable
Photo: Damir Žižić
Courtesy of the artist

BRANKA BENČIĆ, curator
Portrait
Photo: Igor Zirojević

 

Skip to content